İmam Malik'in Îmâna Dair Görüşü
1 sayfadaki 1 sayfası
İmam Malik'in Îmâna Dair Görüşü
İbn Abdi'l-Berr, Abdu'r-Rezzak b. Hemmam'dan şöyle dediğini rivayet etmektedir:
"Ben İbn Cureyc'i, Süfyan es-Sevri'nin, Mamer b. Raşid'in, Sufyan b. Uyeyne'nin ve Malik b. Enes'in:
"İman söz ve ameldir. Artar ve eksilir." dediklerini dinledim." (el-lntıka, s. 34)
(İbn Cureyc; Abdullah b. Abdu'l-Aziz b. Cureyc er-Rumi el-Umevi el-Mekki diye bilinir. Umeyye oğullarının azadlısıdır. Zehebi onun hakkında şunları söyler:
"imam hafız Harem bölgesinin fakihi Ebu'l-Velid künyelidir." 150 h. yılında vefat etmiştir. (Tezkiratu'l-Huffaz, I, 169) Biyografisi için bk. Tarihu Bağdad, X, 300)
2. Ebu Nuaym, Abdullah b. Nafi'den şöyle dediğini rivayet etmektedir:
Malik b. Enes:
"İman söz ve ameldir", derdi. (Hilye, VI, 327)
3. İbn Abdi'l-Berr, Eşheb b. Abdu'l-Aziz'den şöyle dediğini rivayet etmektedir:
Malik dedi ki:
"İnsanlar (müslümanlar) onaltı ay boyunca Beytu'l-Makdis'e doğru namaz kıldılar. Daha sonra Beyt-i Haram'a dönmeleri emrolundu. Yüce Allah da:
"Allah imanınızı boşa çıkartacak değildir." (Bakara, 2/143) diye buyurdu. Bundan maksat da Beytu'l-Makdis'e doğru kıldığınız namazlardır.
Malik dedi ki:
Ben bununla Mürcie'nin:
Namaz imandan değildir, sözlerine dikkat çekiyorum." (el-lntıka, s. 34)
"Ben İbn Cureyc'i, Süfyan es-Sevri'nin, Mamer b. Raşid'in, Sufyan b. Uyeyne'nin ve Malik b. Enes'in:
"İman söz ve ameldir. Artar ve eksilir." dediklerini dinledim." (el-lntıka, s. 34)
(İbn Cureyc; Abdullah b. Abdu'l-Aziz b. Cureyc er-Rumi el-Umevi el-Mekki diye bilinir. Umeyye oğullarının azadlısıdır. Zehebi onun hakkında şunları söyler:
"imam hafız Harem bölgesinin fakihi Ebu'l-Velid künyelidir." 150 h. yılında vefat etmiştir. (Tezkiratu'l-Huffaz, I, 169) Biyografisi için bk. Tarihu Bağdad, X, 300)
2. Ebu Nuaym, Abdullah b. Nafi'den şöyle dediğini rivayet etmektedir:
Malik b. Enes:
"İman söz ve ameldir", derdi. (Hilye, VI, 327)
3. İbn Abdi'l-Berr, Eşheb b. Abdu'l-Aziz'den şöyle dediğini rivayet etmektedir:
Malik dedi ki:
"İnsanlar (müslümanlar) onaltı ay boyunca Beytu'l-Makdis'e doğru namaz kıldılar. Daha sonra Beyt-i Haram'a dönmeleri emrolundu. Yüce Allah da:
"Allah imanınızı boşa çıkartacak değildir." (Bakara, 2/143) diye buyurdu. Bundan maksat da Beytu'l-Makdis'e doğru kıldığınız namazlardır.
Malik dedi ki:
Ben bununla Mürcie'nin:
Namaz imandan değildir, sözlerine dikkat çekiyorum." (el-lntıka, s. 34)
Similar topics
» İmam Şafiî'nin Îmâna Dair Görüşü 1
» İmam Ebû Hanîfe'nin İmâna Dair Görüşleri
» İmam Ahmed b. Hanbel'in Îmâna Dair Görüşleri
» İmam Ebû Hanîfe'nin Tevhide Dair Görüşleri
» İmam Malik'in Tevhide Dair Görüşleri
» İmam Ebû Hanîfe'nin İmâna Dair Görüşleri
» İmam Ahmed b. Hanbel'in Îmâna Dair Görüşleri
» İmam Ebû Hanîfe'nin Tevhide Dair Görüşleri
» İmam Malik'in Tevhide Dair Görüşleri
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz